想瞭解最時尚、自然的Life Style?輕鬆成為新時代生活達人?【晨星生活元氣報】讓你輕鬆掌握最新生活訊息! 語言是欺騙 溝通是妄想 我們用冰冷的鍵盤 敲出網路上迷路綿羊的足跡…【e世代文學報】網路文學創作的新入口!!
無法正常瀏覽圖片,請按這裡看說明   無法正常瀏覽內容,請按這裡線上閱讀
新聞  專題  理財  追星  社群  Blog  哇新聞  電子書  
2013/05/09 第8期  |  訂閱/退訂  |  看歷史報份
 
本週課文 Online Habits 上網習慣
英語達人 Q1: Ryan will exercise five hours ______ week.
語文教室 …than…used to.
好康快報 加碼送仕女包,好好寶貝媽媽
Online Habits 上網習慣
Emma: What is so interesting?

Amy: We just watched a video. It was about how people keep in touch.

Tom: People's habits have really changed. People send fewer e-mails than they used to.

Emma: I still send e-mails.

Tom: Some universities don't even give students e-mail addresses anymore!

Emma: Why not?

Amy: Students keep in touch by using websites.

Emma: Do they send Facebook messages?

Amy: Yes, and they use other websites too. Also, teenagers in America send a lot of text messages.

Emma: How many?

Amy: Each teenager sends about 3,000 each month! News travels faster than before.

Tom: Right. People share information on Facebook, YouTube and other websites.

Emma: The world is becoming smaller, isn't it?

艾瑪:什麼東西好有意思?

愛咪:我們剛看了一部影片,內容講述人如何保持聯絡。

湯姆:大家的習慣確實改變了很多。現在的人已經不像以前寄那麼多電子郵件了。

艾瑪:我還是會寄電子郵件啊。

湯姆:有些大學甚至都不給學生電子郵件位址了呢!

艾瑪:為什麼?

愛咪:學生都利用網站保持聯絡。

艾瑪:他們是傳送Facebook的訊息嗎?

愛咪:沒錯,而且他們也會使用其他網站。此外,美國的青少年傳送許多手機簡訊。

艾瑪:是多少?

愛咪:每個青少年平均一個月傳送三千則左右!消息傳播得比以前快。

湯姆: 沒錯,大家都會在Facebook、YouTube及其他網站上分享資訊。

艾瑪:世界變得愈來愈小了,不是嗎?

 

 

Q1: Ryan will exercise five hours ______ week.
(A) any (B) every (C) one (D) other

Q2: Lily's _____ habit is to buy a cup of coffee every morning.

(A) every (B) day (C) daily (D) any


(解答請見【好康快報】最後一則)

 

 

…than…used to.
• Noah eats less food than he used to.

• Heidi reads more books than she used to.

 

 

加碼送仕女包,好好寶貝媽媽

*你加入【LINE每日英文】了沒?

想要英文一天比一天強!已超過80萬人的【LINE每日英文】,你加入了嗎?

*加碼送仕女包,寶貝媽媽!!

現在起到5/12止,訂閱雜誌+有聲品,除了送潮麻包,還可以獲贈漂亮仕女包乙只,採天然有機黃麻環保材質製成,自己用或送媽媽都好,快把握機會喔!

英語達人解答
(1) B (2) C

 

 

 
 
本電子報著作權均屬「聯合線上公司」或授權「聯合線上公司」使用之合法權利人所有,
禁止未經授權轉載或節錄。若對電子報內容有任何疑問或要求轉載授權,請【
聯絡我們】。
免費電子報 | 著作權聲明 | 隱私權聲明 | 聯絡我們
udnfamily : news | video | money | stars | paper | reading | mobile | data | city | blog | job