這一刻,科技發展又有什麼新發現?和【FIND科技報】一起在無遠弗界的資訊汪洋中遊走,盡情挖掘新知識! 閱讀讓生活永遠不無聊。【大田出版編輯病】與喜歡閱讀的朋友結好緣,一同激盪出不同靈感,做出更多好書。
★ 無法正常瀏覽內容,請按這裡線上閱讀
新聞  健康  u值媒  udn部落格  
2022/06/17 第622期  |  訂閱/退訂  |  看歷史報份  |  寂天閱讀網
 
【編輯小語】 口語會話 Follow me
【英語學習Plus】 What Changes Earth's Surface? 地表改變的原因為何?
【本月發燒書】 挑戰新制多益聽力閱讀滿分:模擬試題2000題【聽力+閱讀雙書版】(16K+寂天雲隨身聽APP)
【好康情報局】 ★準備好迎接暑假了嗎★6/15-8/31兒童暑期閱讀展★參展書全面75折
 

【口語會話 Follow me 】

Can you tell me your business hours, please?
請問你們的營業時間是幾點到幾點?

A:Can you tell me your business hours, please?
B:We are open from 8 a.m. till 9 p.m. There is no break at noon.

A:請問你們的營業時間是幾點到幾點?
B:我們從早上8 點營業到晚上9 點,中午不休息。

────── 選自彩圖實境生活英語 Just Say It(20K+MP3)
 

What Changes Earth's Surface? 地表改變的原因為何?

Earth's surface is changing all the time. Some changes are very slow. Some changes happen very quickly.

One kind of change is caused by weathering. Weathering is the process by which large rocks are broken down into small pieces for many years. Weathering can happen in many ways. Rushing water and strong winds can weather rocks. Changing temperatures and some chemicals can also weather rocks. Usually, weathering takes a very long time to occur.

Erosion happens after weathering. It occurs when weathered rocks or soil are carried away to other places. Typically, wind, water, and glaciers cause erosion. Like weathering, erosion is often a slow process. For example, it took the Colorado River millions of years to make the Grand Canyon. This is water erosion. Wind erosion can blow away valuable soil and make deserts. A glacier is a huge mass of moving ice. It moves rocks and other things in its path wherever it goes.


地球表面不斷在改變,有些改變非常緩慢,有些卻非常快速。

其中一種變化由風化所造成,這是大塊岩石經年累月被分解成小顆粒的過程。風化的方式有很多種。急流和強風可以風化岩石,溫度的改變和某些化學物質也可能風化岩石。通常,風化作用的發生需要經過一段很長的時間。

侵蝕作用發生在風化之後。當被風化的岩石或土壤被帶到其他地方時,就發生了侵蝕。一般來說,風、水和冰河會造成侵蝕。如同風化作用,侵蝕通常也是一個緩慢的過程。舉例來說,科羅拉多河花了數百萬年才造就大峽谷,這屬於水侵蝕。風侵蝕會帶走珍貴的土壤,使大地化為沙漠。冰河是大型的移動冰塊,它會將行經路徑上的石頭和其他物體帶走。
──選自《FUN學美國英語閱讀課本5:各學科實用課文【二版】(菊8K+Workbook+寂天雲隨身聽APP)》
 

挑戰新制多益聽力閱讀滿分:模擬試題2000題【聽力+閱讀雙書版】(16K+寂天雲隨身聽APP)

焦點英語閱讀 2:六大技巧輕鬆讀英文【三版】(16K+寂天雲隨身聽APP)

科技英文閱讀 & 練習(二版) (20K彩色軟精裝+1MP3+單字書別冊)

FUN學初級英文文法(25K彩色軟精裝)

 
 
 
寂天文化事業股份有限公司 版權所有 地址:106 台北市新生南路三段88號7樓之3
客服專線: (02) 2365-9739#17 ( 週一至週五 9:00 am ~ 6:00 pm 不含例假日 )
傳真專線: (02) 2365-9835 客服信箱:onlineservice@icosmos.com.tw
  免費電子報 | 著作權聲明 | 隱私權聲明 | 聯絡我們